Anderstorp 2010 SM1+2

 

Fredag d. 30.april

Træning:

Vi var ankommet torsdag aften og havde fået sat cyklen op til fredagens træning, så alt var klart og jeg skulle bare ud og give noget gas.Første træning var i tørvejr og det gik rigtig godt, jeg var med det samme hurtig og følte mig godt tilpas på cyklen. Jeg var allerede i første pas en af de hurtigste og tiderne var helt klart bedre end sidste år. Anden træning var i regn og der var jeg også en af de hurtigste og jeg følte mig også godt tilpas i regnen, men det er altså federe at køre i tørvejr.

 

Lørdag 1.maj

Kvalifikation:

Dagen startede med at være våd, så vi satte regnvejrsdækkene på og gjorde klar, men lige da vi var kommet ud af teltet og ud i pitten fandt vi ud af at det var blevet for tørt til regnvejrsdæk, så vi skyndte os ind og skifte til slicks. Jeg havde fået et par nye Dunlop slicks på som jeg lige skulle køre til, det var fedt med nye dæk. Kvalifikationen gik RIGTIG godt og alt spillede bare for mig så jeg fik pole position med en tid på 1.49,0. Bag mig startede Kim Lifvenborg med en tid som var 2,8 sekund langsommere end min, og i 3.position skulle min team kammerat Filip Hellberg starte.

pole

Løbet:

I løbet fik jeg en god start og lå 3’er ud af allerførste sving men kørte mig så op på førstepladsen hen ad langsiden og i nedbremsningen. Efter første omgang lå jeg 3’er men blev overhalet af et par stykker de næste omgange, så jeg røg ned på 5. pladsen. Men da der var gået 6-7 omgange styrtede jeg, baghjulet slap ( for meget gas måske? ) og jeg lavede en highsider, men heldigvis skete der ikke det store med cyklen og jeg fik kun et lille slag på hoften så jeg kunne sagtens rejse mig og gå væk. ÆV, men min far sagde at styrtet ”så godt ud” og så skete det lige foran publikum. Der blev arbejdet hele eftermiddagen og aftenen på at rette skaderne, flere dele var ødelagt, og køleren var utæt og skulle skiftes, men Hondaen blev 100% klar.

Søndag 2.maj

Kvalifikation:

Nu var det blevet søndag og cyklen var blevet klar. Da jeg så den skyfri himmel tænkte jeg ”det her kan ikke andet end at blive godt”, og vejret holdt også tørt og dejligt varmt hele dagen.I kvalifikationen gik det rigtig godt, det var lidt små koldt om morgenen og jeg var 0,2 sekund langsommere end min bedste tid om lørdagen, men jeg havde konstante tider. Min bedste tid blev 1.49,2 og det blev til en 3. plads i start-opstillingen.

Løbet:

Det blev tid til løbet, vejret var rigtig godt og jeg var mentalt helt klar til at komme på præmiepodiet, jeg ville helt sikkert gøre alt hvad jeg kunne for at komme derop og stå. Starten gik og jeg fik en ret god start, jeg lå 2’er nede i første sving men blev overhalet af to andre igennem det første sving, men ned af langsiden og i den hårde nedbremsning for enden rykkede jeg op på 2.pladsen. Gennem de første 2 omgange fulgte jeg rimelig godt med Joakim Gulliksen, som er svensk mester, men han kørte fra mig. Dem bag ved mig fulgte rimelig godt med, jeg kørte en lille smule fra dem hver omgang og jeg nåede op på et forspring på næsten 3sekunder, men de begyndte at hente mig på de sidste par omgange, men der var heldigvis ikke tid nok, desværre styrtede Dennis Dragos som lå lige bag mig og Dennis Wilje som var i kamp med ham, måtte en tur i græsset, men endte alligevel 3’er. Det hele endte med at Joakim Gulliksen vandt, jeg kom 2’er 18 sekunder efter og Dennis Wilje kom i mål 3 sekunder efter mig. Så fik jeg min første pokal i 125GP SM.

podie

Tak til Nordgren Racing , Hondaen og min far.